Operationsmaterial

Purch genomförde under 2021 en samordnad upphandling av operationsmaterial. Målsättningen var att nå en kostnadseffektiv inköpslösning med bra leverantörer och produkter som motsvarar våra kunders högt ställda krav.

 

Följande leverantörer vann Purchs upphandling:

 

Leverantör

Beskrivning

 

Avtalsområden


Hartmann är en ledande aktör på den globala hälsovårdsmarknaden och är aktiva inom fem affärsområden däribland operationsvård och desinfektion.   • Drapering (t.ex. Handdukar, OP-lakan, Håldukar)
• Beklädnad (t.ex. OP-mössor, OP-rockar)
• Munskydd & Visir
• OP-handskar
• Kundanpassade operationsset
• Hand- och ytdesinfektion
       
Vingmed-gruppen är ett av Nordens största försäljningsbolag inom kardiologi, radiologi, endoskopi, intensivvård, kirurgi och Medicinsk IT/Bild.   • Förbrukningsmaterial inom sterilisering (Packskynken, Autoklavtejp och Sterilpåsar
• Kundanpassade operationsset
       
Vitrex är en dansk leverantör av operationsprodukter med tillverkning i Tjeckien och Slovakien. Tillverkningen har CE-märkning sedan drygt 20 år, sker i enlighet med Good Manufacturing Practice (GMP) guidelines samt är certifierad enligt ISO13485 (kvalitetsledning för medicintekniska produkter)   • Sortiment på 1500 suturer, både resorberbara och icke-resorberbara. Möjligheter för läkare att utveckla sin egen sutur-modell
       
Kungshusen grundades 1977 och deras huvudinriktning är stel och flexibel endoskopi samt diatermi för operation och endoskopi.   De produktergrupper som är upphandlade på vårt avtal med Kungshusen är bl.a:
• Förbrukningsmaterial inom diatermi (pincetter, handtag, kulelektroder m.m)
• Diatermiapparater och rökutsug
• Förbrukningsmaterial inom endoskopi
       

 


 

Vill du som kund veta mer om vad våra avtal inom operationsmaterial skulle innebära för er?

1. Vår kundprocess börjar med en inköpsanalys av er nuvarande lösning inom operationsmaterial. Detta genomför vi alltid kostnadsfritt.

2. Ni gör en noggrann produktutvärdering, där ni får klämma och känna på produktprover från leverantörerna.

3. Ni beslutar om produktutbyten.

4. Tillsammans implementerar vi förändringen och gör en uppföljning av resursbesparingarna.

 

Kontakta oss


Carola Grönesjö

Kundansvarig
+46 (0)76- 636 77 89
carola@purch.se

Peter Åström

Avtalsansvarig
+46 (0)70-603 91 00
peter@purch.se

 

Inställningar för cookies
Vår webbsida använder cookies för att hemsidan och våra tjänster ska fungera som de ska. Cookies hjälper oss att förbättra användarvänligheten för dig som besökare, och därför är vissa cookies nödvändiga för att webbsidan ska vara fullt fungerande. Nedan kan du läsa mer om våra cookies och vilka som är valbara.
Inställningar för samtycke
Inställningar för samtycke
Nödvändiga cookies
Dessa cookies används då våra besökare använder en funktion på vår webbplats och är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Dessa cookies kan därför inte stängas av. Cookies används exempelvis då du fyller i ett formulär eller skapar ett konto och lagrar ingen personlig identifierbar information.
Prestanda cookies
Denna typ av cookie hjälper oss att följa antal besök på vår webbsida och hur våra användare hittade till oss. Vi använder cookies till att mäta och analysera för att exempelvis kunna förbättra användarvänligheten på vår webbplats. Vi kan med hjälp av våra insamlade cookies analysera hur användaren navigerar på webbplatsen, och ta bort irrelevanta sidor och information för att skapa ett så användbart material för våra kunder som möjligt. Den information som vi sparar är exempelvis vilka produktsidor som du besöker.
Marknadsföring
Dessa cookies används för att kunna analysera hur vi kan marknadsföra våra produkter och tjänster. Insamlingen av cookies kan exempelvis hjälpa oss att anpassa annonser till våra besökare baserat på dess tidigare användning av våra tjänster.