Boka kostnadsfri inköpsanalys

Purch erbjuder en kostnadsfri inköpsanalys utan åtagande.
1. Era nuvarande inköpskostnader jämförs med de kostnader ni skulle få via Purch.
2. Ni får ett faktabaserat underlag som visar hur mycket ni kommer spara på ert medlemskap.
3. Ni fattar ett välgrundat beslut på om ni önskar bli medlem.

 

 

Operationsmaterial

Purch genomförde under 2021 en samordnad upphandling av operationsmaterial. Målsättningen var att nå en kostnadseffektiv inköpslösning med bra leverantörer och produkter som motsvarar våra kunders högt ställda krav.

 

Följande leverantörer vann Purchs upphandling:

 

Leverantör

Beskrivning

 

Avtalsområden


Hartmann är en ledande aktör på den globala hälsovårdsmarknaden och är aktiva inom fem affärsområden däribland operationsvård och desinfektion.   • Drapering (t.ex. Handdukar, OP-lakan, Håldukar)
• Beklädnad (t.ex. OP-mössor, OP-rockar)
• Munskydd & Visir
• OP-handskar
• Kundanpassade operationsset
• Hand- och ytdesinfektion
       
Vingmed-gruppen är ett av Nordens största försäljningsbolag inom kardiologi, radiologi, endoskopi, intensivvård, kirurgi och Medicinsk IT/Bild.   • Förbrukningsmaterial inom sterilisering (Packskynken, Autoklavtejp och Sterilpåsar
• Kundanpassade operationsset
       
Vitrex är en dansk leverantör av operationsprodukter med tillverkning i Tjeckien och Slovakien. Tillverkningen har CE-märkning sedan drygt 20 år, sker i enlighet med Good Manufacturing Practice (GMP) guidelines samt är certifierad enligt ISO13485 (kvalitetsledning för medicintekniska produkter)   • Sortiment på 1500 suturer, både resorberbara och icke-resorberbara. Möjligheter för läkare att utveckla sin egen sutur-modell
       
Kungshusen grundades 1977 och deras huvudinriktning är stel och flexibel endoskopi samt diatermi för operation och endoskopi.   De produktergrupper som är upphandlade på vårt avtal med Kungshusen är bl.a:
• Förbrukningsmaterial inom diatermi (pincetter, handtag, kulelektroder m.m)
• Diatermiapparater och rökutsug
• Förbrukningsmaterial inom endoskopi
       

 


 

Vill du som kund veta mer om vad våra avtal inom operationsmaterial skulle innebära för er?

1. Vår kundprocess börjar med en inköpsanalys av er nuvarande lösning inom operationsmaterial. Detta genomför vi alltid kostnadsfritt.

2. Ni gör en noggrann produktutvärdering, där ni får klämma och känna på produktprover från leverantörerna.

3. Ni beslutar om produktutbyten.

4. Tillsammans implementerar vi förändringen och gör en uppföljning av resursbesparingarna.

 

Kontakta oss


Carola Grönesjö

Kundansvarig
+46 (0)76- 636 77 89
carola@purch.se

Peter Åström

Avtalsansvarig
+46 (0)70-603 91 00
peter@purch.se

 

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies. Läs mer om cookies och vår integritetspolicy.